Мања слова Већа слова РСС

Мој кутак

Неwслеттер Пријава за newsletter

>

Прва седмица другог полугодишта онлајн, у наставку школске године школе ће бирати између два модела наставе

Прва седмица другог полугодишта онлајн, у наставку школске године школе ће бирати између два модела наставе
Датум објаве: 13.01.2021 14:22 | Аутор: ПР служба

Испис Штампај страницу


Према Школском календару за 2020/2021. годину, трећи класификациони период почиње 18. јануара 2021. године. У складу са препорукама Министарства здравља од 11. јануара 2021. године, у првој седмици трећег класификационог периода, настава у свим школама ће се организовати онлајн. Потребно је да се часови у овој седмици организују у циљу обнављања наставних садржаја из претходног периода и да се на тај начин обезбиједи припрема ученика за усвајање нових садржаја у ИИИ класификационом периоду. Почетком наредне седмице, свим школама ће бити прослијеђено упутство о реализацији образовних програма за ИИИ и ИВ класификациони период за све наставне предмете.

Након прве седмице онлајн наставе, школе ће бирати један од два понуђена модела у складу са својим просторним и кадровским капацитетима, поручио је Мартин Ћаласан, шеф Радне групе задужене за припрему модела за организацију наставе у другом полугодишту и кандидат за државног секретара у Министарству просвјете, науке, културе и спорта.

„Желимо да обавијестимо јавност да је Радни тим који је образовала министарка др Весна Братић и који је био задужен да припреми организацију наставе током другог полугодишта у складу са важећим епидемилошким мјерама усвојио коначне препоруке о два модела који се предлажу основним и средњим школама. Први модел подразумијева да сва дјеца иду у школу уз поштовање епидемиолошких мјера, што је уједно и препорука нашег радног тима свим школама које имају могућност за спровођење овог модела. Други модел који смо предложили за основне школе налаже да ученици првог циклуса (ученици првог, другог и трећег разреда) обавезно присуствују настави у школи док ученици осталих разреда наизмјенично иду у школу. Препорука везана за примјену другог модела у средњим школама је да ученици четвртог разреда обавезно иду у школу, док се ученици осталих разреда наизмјенично смјењују у школи. Обавеза је да се практични дио наставе одржава, како у школи, тако и код послодавца. Што се тиче наставе за опште-образовне предмете, она ће се изводити наизмјенично, дакле и у школама и онлајн. Како ће се који модел примјењивати зависи од самих школа“, објаснио је Ћаласан.

Како је казао, став Радног тима је да препусти школама да одаберу модел организовања наставе.

„Ако управе школа не буду задовољне примјењивањем неког модела у настави и ако се он у пракси покаже нефункционалним, или ако дође до промјене епидемиолошке ситуације, школе могу да пређу на други модел организације наставе. Најбољи модел свакако, по питању квалитета одржавања наставе јесте да сва дјеца буду у школи“, поручио је Ћаласан.

Он је нагласио да су представници Министарства и радне групе у претходном периоду обавили разговоре са већином директора школа на основу којих је овакав став већински прихваћен.